Wat is het Track Online Consult?

Track Online Consult is een consult tussen u en een bedrijfsarts of casemanager middels online beeldbellen. U kunt gemakkelijk met de bedrijfsarts face-to-face praten zonder elkaar fysiek te ontmoeten.

De bedrijfsarts of casemanager kan meer deelnemers toevoegen aan het gesprek. Daarnaast is het ook mogelijk om elkaar via de chat een bericht te sturen.

 

Hoe werkt het?

U ontvangt een e-mail met daarin een link naar het Track Online Consult. U klikt op de link en gaat akkoord met de privacy voorwaarden. Een halfuur voor aanvang is de wachtkamer beschikbaar. De bedrijfsarts haalt u uit de wachtkamer met een simpele druk op de knop en start zo het beeldbellen.
 

Wat heeft u nodig?

PC

Uw computer of notebook moet beschikken over een werkende webcam en een microfoon. Wij raden aan om minstens een dag voor het consult uw verbinding, webcam en microfoon te testen. Dat kunt u via de volgende pagina doen: https://app.webcamconsult.com/webcam_test

Gebruik een moderne browser zoals Chrome of FireFox. Het consult werkt niet met Internet Explorer. Als u na het klikken op de link niet in een van deze browsers terecht komt, kopieer en plak de link dan in een geschikte browser.

Apple

iPhone 4S / 5 / 5S / 6 • iPod Touch 5+
iPad 2/3/4 / Mini / Air iOS 5 of hoger

Open de link in de browser Safari.

Android

Android 4.0+ op een smartphone of tablet.

Heeft u een smartphone of tablet en maakt u gebruik van de app Gmail? Kopieer dan de link uit de e-mail en plak deze in uw browser. Door direct op de link te klikken, opent de website niet in uw browser maar in de Gmail app.

N

Geen programma's installeren

Voor het Track Video consult is het niet nodig om een app of iets dergelijks op je telefoon te installeren. Het werkt meteen. Ook hoef je op je computer geen software te installeren als je met Chrome, FireFox of Safari werkt.

Herinnering per SMS

Afhankelijk van de afspraken met uw arbodienst of bedrijfsarts, verstuurt Track een (herinnerings-) SMS.

u

Veel gestelde vragen

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt hoge eisen ten aanzien van privacybescherming. Track werkt uitsluitend samen met partners die aantoonbaar de gegevensbescherming goed op orde hebben.

Alle data-verkeer is versleuteld. De video-gesprekken worden niet opgenomen. Er stromen geen medische of andere gegevens vanuit Track naar deze partner. Met het oog op de wachtkamer wordt uitsluitend uw naam met de partner gedeeld, maar niet uw e-mail adres of andere persoonsgegevens.

Privacy - Welke persoonsgegevens worden doorgegeven aan jullie videodienst?

We geven zo weinig mogelijk gegevens door. Uitsluitend gegevens die nodig zijn om u te herkennen in de wachtkamer.

Track heeft een integratie gemaakt met de videodienst ‘Webcamconsult’. We geven van cliënten uitsluitend een voor- en achternaam aan Webcamconsult door. Dus geen persoonsgegevens zoals een adres of woonplaats, geboortedatum, geslacht, BSN, telefoonnummer of een e-mail adres. Dus met andere woorden uitsluitend zoiets als ‘Karel de Vries’.

Webcamconsult registreert bij deze naam het type telefoontoestel of computer dat door u gebruikt wordt voor het consult, en het gebruikte internet-adres (IP-adres).

Waarom moet ik vóór aanvang van het consult akkoord gaan met een privacy verklaring?

De dienstverlener Webcamconsult waar wij mee samenwerken vraagt u vóór aanvang het Online Consult een privacyverklaring te tekenen. Hierin staat wat uw rechten zijn. U hebt bijvoorbeeld het recht te weten welke gegevens van uw bij Webcamconsult geregistreerd zijn – zodat u dit kunt controleren of verzoeken deze gegevens te verwijderen. Als u niet akkoord bent met deze overeenkomst, kunt u geen gebruik maken van het Online Consult.

Lees hier de privacyverklaring van Webcamconsult, versie 01-04-2020

 

Mijn webcam doet het niet

Het kan soms voorkomen dat je webcam het niet doet. In geval van Windows computers zal dat te maken hebben met het feit dat de webcam ergens door geblokkeerd is. Kijk op de supportpagina van Microsoft over webcaminstellingen op Windows 10: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13753

 

Mijn microfoon doet het niet

Als in de hardware test (in wachtkamer) of tijdens het consult de microfoon niet werkt, dan kan het zijn dat er in Windows een verborgen instelling niet correct staat waardoor de microfoon wordt gedempt.

Ga naar Windows menu linksonder in taakbalk. Klik op instellingen (tandwiel icoontje), klik op systeem, klik in linker menu op geluid, en dan ergens in het midden vindt u “microfoon testen” en daaronder een button “problemen oplossen”. Klik op “problemen oplossen”, waarmee Windows de instelling checkt en waar nodig corrigeert.

 

Direct contact – beeldverbinding