Track Online Consult

Gemakkelijk beeldbellen

Track Online Consult is een nieuwe manier om met beeld-ondersteuning te praten met een bedrijfsarts of casemanager.

Wat is het Track Online Consult?

Track Online Consult is een consult tussen u en een bedrijfsarts of casemanager middels online beeldbellen. U kunt gemakkelijk met de bedrijfsarts face-to-face praten zonder elkaar fysiek te ontmoeten.

De bedrijfsarts of casemanager kan meer deelnemers toevoegen aan het gesprek. Daarnaast is het ook mogelijk om elkaar via de chat een bericht te sturen.

 

Hoe werkt het?

U ontvangt een e-mail met daarin een link naar het Track Online Consult. U klikt op de link en gaat akkoord met de privacy voorwaarden. Een halfuur voor aanvang is de wachtkamer beschikbaar. De bedrijfsarts haalt u uit de wachtkamer met een simpele druk op de knop en start zo het beeldbellen.
 
N

Geen programma's installeren

Voor het Track Video consult is het niet nodig om een app of iets dergelijks op je telefoon te installeren. Het werkt meteen. Ook hoef je op je computer geen software te installeren als je met Chrome, FireFox of Safari werkt.

Herinnering per SMS

Afhankelijk van de afspraken met uw arbodienst of bedrijfsarts, verstuurt Track een (herinnerings-) SMS.

N

Veelgestelde vragen

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt hoge eisen ten aanzien van privacybescherming. Track werkt uitsluitend samen met partners die aantoonbaar de gegevensbescherming goed op orde hebben.

Alle data-verkeer is versleuteld. De video-gesprekken worden niet opgenomen. Er stromen geen medische of andere gegevens vanuit Track naar deze partner. Met het oog op de wachtkamer wordt uitsluitend uw naam met de partner gedeeld, maar niet uw e-mail adres of andere persoonsgegevens.

Privacy - Welke persoonsgegevens worden doorgegeven aan jullie videodienst?

We geven zo weinig mogelijk gegevens door. Uitsluitend gegevens die nodig zijn om u te herkennen in de wachtkamer.

Track heeft een integratie gemaakt met de videodienst ‘Webcamconsult’ en ‘Microsoft Teams’. We geven van cliënten uitsluitend een voor- en achternaam door. Dus geen persoonsgegevens zoals een adres of woonplaats, geboortedatum, geslacht, BSN, telefoonnummer of een e-mail adres. Dus met andere woorden uitsluitend zoiets als ‘Karel de Vries’.

De videodienst-aanbieder registreert bij deze naam het type telefoontoestel of computer dat door u gebruikt wordt voor het consult, en het gebruikte internet-adres (IP-adres).

Mijn webcam doet het niet

Het kan soms voorkomen dat je webcam het niet doet. In geval van Windows computers zal dat te maken hebben met het feit dat de webcam ergens door geblokkeerd is. Kijk op de supportpagina van Microsoft over webcaminstellingen: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13753

 

Mijn microfoon doet het niet

Als in de hardware test (in wachtkamer) of tijdens het consult de microfoon niet werkt, dan kan het zijn dat er in Windows een verborgen instelling niet correct staat waardoor de microfoon wordt gedempt.

Ga naar Windows menu linksonder in taakbalk. Klik op instellingen (tandwiel icoontje), klik op systeem, klik in linker menu op geluid, en dan ergens in het midden vindt u “microfoon testen” en daaronder een button “problemen oplossen”. Klik op “problemen oplossen”, waarmee Windows de instelling checkt en waar nodig corrigeert.